ONZE WERKWIJZE

  1. Villitalia
  2. >
  3. Over ons
  4. >
  5. Onze werkwijze

TOELICHTING BIJ DE WEBSITE


Wat verstaan wij onder villa's?

Onder villa’s verstaan wij vrijstaande vakantiehuizen die GEEN faciliteiten delen met andere vakantiehuizen. De villa heeft dus bijvoorbeeld een eigen zwembad met een eigen tuin en complete privacy t.a.v. andere gasten.


Wat verstaan wij onder vakantiewoningen?

Onder vakantiewoningen verstaan wij vakantiehuizen die faciliteiten delen met andere vakantiehuizen – bijvoorbeeld een gedeeld zwembad – maar die wel een eigen niet-gedeelde ingang naar buiten hebben. We spreken hier dus bijvoorbeeld over een vakantieaccommodatie met verschillende vakantiewoningen op hetzelfde domein. De vakantiewoning kan vrijstaand zijn of kan gelegen zijn in een gebouw met meerdere vakantiehuizen.


Wat verstaan wij onder appartementen?

Onder appartementen verstaan wij vakantiehuizen die faciliteiten delen met andere vakantiehuizen – bijvoorbeeld een gedeeld zwembad – én die ook een gezamelijke ingang naar buiten hebben met andere vakantiehuizen. Bijvoorbeeld: Een buitendeur geeft toegang tot een gang of een trap die leidt naar 2 of meerdere appartementen in hetzelfde gebouw.


Wat verstaan wij onder B&B kamers?

Onder B&B kamers verstaan wij kamers of suites zonder keuken of kitchenette waarbij men – al dan niet inbegrepen in de prijs – de mogelijkheid biedt om ontbijt te nemen.


Accommodaties versus woningen

Een accommodatie is een domein met verschillende vakantiewoningen en/of appartementen en/of B&B kamers. We spreken ook over een accommodatie wanneer we het over een privévilla hebben.

Op de website worden de accommodaties – raadpleegbaar via het menu – ingedeeld per regio. Wanneer je naar een regio doorklikt, krijg je dus alle vakantieaccommodaties en villa’s in deze regio. Op de pagina van iedere vakantieaccommodatie vind je foto’s (van de buitenruimtes en de faciliteiten), een beschrijving en de ligging. Onderaan vind je de verschillende vakantiehuizen die bij deze accommodatie horen. In het geval van een villa staat er slechts één link naar een vakantiehuis.

Wanneer je dan doorklikt naar één van de vakantiehuizen krijg je de details van een specifieke vakantiewoning, appartement, B&B kamer of villa. Je vindt hier ook de interieurfoto’s van het vakantiehuis terug.

Als je vanuit de vakantiehuispagina terug wil naar de accommodatiepagina kan dit heel eenvoudig door onder kalender bij CATEGORIEËN te klikken op de naam van de vakantieaccommodatie.

AANVRAAG- EN RESERVERINGSPROCES


Waarom kan ik een bepaalde periode niet selecteren?

Wanneer u aankomst en vertrekdatum selecteert van een bepaald vakantiehuis, dan kan dit enkel wanneer de periode wit is gemarkeerd in de kalender. Wanneer een deel of de gehele periode in het lichtgrijs staat, dan betekent dit dat het vakantiehuis gedeeltelijk of voor de gehele periode niet beschikbaar is. Dit kan betekenen dat het vakantiehuis reeds geboekt is in de gekozen periode, of dat de gehele accommodatie in de gekozen periode gesloten is. Voornamelijk valt dit laatste enkel voor in de winterperiode.

Waarom werd mijn aanvraag tot reservatie afgewezen ondanks dat de gekozen periode als beschikbaar stond in de kalender?

Villitalia werkt niet met tussenpersonen maar heeft rechtstreeks contact met de lokale verhuurders in Italië. Onze werkwijze met deze verhuurders is dan ook steeds ‘op aanvraag’. Wij hangen hierdoor sterk af van de systemen die elke individuele verhuurder gebruikt om de beschikbaarheden van hun accommodatie actueel te houden. Hoe actueler en transparanter de kalender van de lokale verhuurder, hoe actueler wij onze kalenders kunnen houden. Dit wil dus zeggen dat een vakantiehuis dat nog als ‘beschikbaar’ staat in onze kalender, intussen misschien niet meer beschikbaar is.

Omdat wij bij een aanvraag tot reservatie steeds bij de lokale verhuurder extra nagaan of het vakantiehuis nog beschikbaar is in de geselecteerde periode – dit om eventuele overboekingen of gelijkaardige problemen uit te sluiten – kan dit dus betekenen dat een aanvraag tot reservatie van een gekozen vakantiehuis wordt afgewezen.

Hoe gebeurt de betaling van het huursaldo?

Bij bevestiging van uw reservatie betaalt u een voorschot van 30% van het totale huursaldo. Wanneer deze betaling door ons werd ontvangen, is uw reservatie bevestigd en krijgt u hiervan ook bericht. 6 weken voor aanvang van de huurperiode betaalt u vervolgens het nog openstaande saldo. We sturen je hiervoor een weekje op voorhand een herinnering. Na ontvangst van het resterende saldo krijgt u dan van ons de voucher en details voor de reis.

Bij reservaties die gebeuren in een periode die korter is dan 6 weken voor aanvang van de huur, vragen we om het volledige huursaldo te betalen bij reservatie.